Lotus wordt geconfronteerd met stijging van grondstoffen en verpakkingsmaterialen
De geconsolideerde jaaromzet van Lotus Bakeries in 2010 bedraagt 264,8 miljoen EUR en groeide ten opzichte van het voorgaande jaar met 1,4 %.
Op een vergelijkbare basis, waarbij het stopzetten van het contract met McVities voor de Jaffa Cake bars in rekening wordt gebracht, kende de omzet onder impuls van de merkproducten een stijging van ruim 2,5 % in vergelijking met 2009.
Het recurrent bedrijfsresultaat (REBIT) kende in absolute waarde een stijging, namelijk van 34,6 miljoen EUR tot 35 miljoen EUR. De recurrente bedrijfscashflow (REBITDA) voor het jaar 2010 bedroeg 48,7 miljoen EUR wat een toename is van ruim 0,5 miljoen EUR.
De nettowinst bedraagt 23 miljoen EUR. De daling van 2 miljoen EUR ten opzichte van 2009 is toe te wijzen aan de meerwaarde op de verkoop van de aandelen Harry’s Benelux in 2009.
De afgelopen maanden zijn de prijzen van grondstoffen en verpakkingsmaterialen significant gestegen. Daardoor heeft Lotus Bakeries begin 2011 haar verkoopprijzen verhoogd.
De Raad van Bestuur en het management zijn vol vertrouwen dat de fundamenten aanwezig zijn om op termijn verder te groeien in omzet en rentabiliteit.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier