Leleux Associated Brokers: “Barco is uit de tunnel”
Heel wat bedrijven kregen tijdens de crisis rake klappen, maar hebben zich daar sindsdien van herpakt. Eén van die bedrijven die hard aan een come-back hebben gewerkt, is Barco.
Leleux Associated Brokers: “Barco is inderdaad uit de tunnel gekropen. In januari 2010 was er de zoveelste omzetwaarschuwing, met zeer slechte resultaten in de divisie Events en Out Of Home. Daarna volgde een opkuisoperatie.
Barco heeft inmiddels een strategische heroriëntering ondergaan, waarbij het bedrijf zich toespitst op digitale cinema, medische sector en groeilanden. De analisten van Leleux hebben het aandeel op hun favoriete lijstje geplaatst: “Er is natuurlijk de explosieve groei van de digitale cinema, waarbij we denken aan Avatar 3D, Toy Story 3D, etc. Reeds 16.000 filmzalen werden gedigitaliseerd op een totaal van 140.000. De ambitie is om in digitale cinema tegen 2010 150 miljoen euro extra omzet te realiseren. In medische beeldvorming is het versterken van de wereldwijde leiderspositie (FIMI) de doelstelling.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier