Emmanuel Carlier (ING): “Kinepolis is niet te duur”

Op 24 februari maakte Kinepolis de resultaten over het boekjaar 2010 bekend. De EBITDA steeg met 14,50% tot 66,50 miljoen euro, de courante winst met 37,30% tot 28 miljoen euro. Dit waren de hoogtepunten over het voorbije jaar:

De aanpak gericht op klantenbeleving, de online mediastrategie alsmede de doorbraak van 3D, leiden tot een toename van de box office (inkomsten uit ticketverkoop) met 4,1%, ondanks 3,0% minder bezoekers.

Ook in-theater sales (ITS, inkomsten uit de verkoop van drank, versnaperingen en retail in de cinema) en business-to-business (B2B) opbrengsten groeien aan.

De verdere variabilisering van de kostenstructuur en efficiëntieverhogende maatregelen dragen bij tot de stijging van de courante EBITDA met 14,5% tot EUR 66,5 miljoen en de stijging van de courante winst met 37,3% tot EUR 28,0 miljoen.

Kinepolis zet haar investeringen in digitalisering, 3D, remodelling, diversificatie en nieuwe concepten verder in het teken van hoger comfort voor de filmliefhebber, beleving en een breder aanbod van food en drank.

De vrije kasstroom bedraagt EUR 38,6 miljoen zoals vooropgesteld, EUR 19,0 miljoen lager dan in 2009 (EUR 57,6 miljoen) als gevolg van activiteitsgebonden schommelingen van het werkkapitaal, het tijdstip van inkomende en uitgaande betalingen en hogere voorafbetalingen van belastingen.

De netto financiële schuld neemt verder af met EUR 22,4 miljoen tot EUR 67,0 miljoen.

Emmanuel Carlier (ING): “Kinepolis is niet te duur, terwijl het bedrijf resultaten bekendmaakte die conform de verwachtingen waren. Ik heb een koopadvies voor dit aandeel.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content