D’Ieteren wordt met moeilijke marktomstandigheden geconfronteerd
Betreffende 2012 gaf Jean-Pierre Bizet, gedelegeerd bestuurder van D’Ieteren, in reactie op de publicatie van de jaarcijfers volgende toelichting:
“Na twee recordjaren op rij moest onze groep het hoofd bieden aan markten die gekenmerkt werden door een forse inkrimping. Belron werd geconfronteerd met een sombere wereldwijde conjunctuur en een uitzonderlijk zachte winter, die samen een veel grotere impact hadden dan voorzien op de autoglasbreuk. In België stelde D’Ieteren Auto een daling van de automarkt vast als gevolg van de afschaffing van de CO2-premies en een moeilijke economische omgeving. Hoewel onze teams reageerden met zowel kostendrukkende maatregelen als innovatieve commerciële acties die leidden tot een stijging van het marktaandeel in onze twee activiteiten – en zo de competitiviteit van onze strategieën, onze producten en onze diensten weerspiegelen – daalde ons courante geconsolideerde resultaat vóór belastingen, groepsaandeel, met 33,6 % tot 203 miljoen EUR.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier