Beautyconcern L’Oréal blijft degelijk
De business-to-business activiteiten – het leveren van producten aan kappers – is lang de achilleshiel geweest van L’Oréal, maar laten groei zien in het eerste kwartaal, na enkele jaren van achterblijvende resultaten. In andere segmenten blijft het haar- en beautyconcern een hoogvlieger.
Het luxe segment (met de merken Lancome en Kiehl) noteerde 7% groei, terwijl consumentenproducten (met merken als Garnier en Maybelline New York) goed waren voor 6,5% hogere verkopen.
Nieuwe markten leiden de dans voor het concern. De omzetgroei op basis van een gelijk aantal winkels kwam uit op 9,4%. Oceanië, Afrika en het Midden-Oosten waren goed voor groeipercentages met dubbele cijfers.
De Noord-Amerikaanse activiteiten lieten 6,3% groei zien, deels dankzij nieuwe productlanceringen.
L’Oréal ondervindt hier wel concurrentie van onder andere Procter & Gamble dat ook een lijn haarverzorgingsproducten op de markt bracht.
ABN Amro houdt deze marktintroducties goed in de gaten.
In totaal groeide de onderliggende omzet van L’Oréal met 5,5%. Het investeren in nieuwe producten zal de omzet ondersteunen, ondanks zware concurrentie.
De resultaten tonen aan dat de brede productportfolio en het mondiale netwerk L’Oréal in staat stellen om de concurrentie en macro-economische bedreigingen het hoofd te bieden.
Hoewel het aandeel iets koerst boven onze reële verwachting van EUR 110 lijkt het ABN Amro wel een relatief veilige naam als nieuwe zorgen opsteken over de groei van de wereldeconomie. Het neutraal advies blijft staan.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier