Ahold realiseert sterke volumegroei op alle markten

Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet bekendgemaakt van € 6,8 miljard over het vierde kwartaal, dat liep tot en met 3 januari 2010. Ten opzichte van het vierde kwartaal van 2008 steeg de netto-omzet met 3,4% en met 11,0% tegen constante wisselkoersen.

Voor het jaar bedroeg de netto-omzet € 27,9 miljard, een stijging met 8,9% ten opzichte van 2008. Tegen constante wisselkoersen steeg de netto-omzet in 2009 met 6,0%.

De geconsolideerde netto-omzet voor het vierde kwartaal en heel 2009 werd positief beïnvloed door een extra week in vergelijking met 2008.

De hiervoor gecorrigeerde netto-omzet steeg het vierde kwartaal van 2009 met 2,1% tegen constante wisselkoersen. Voor heel 2009 bedroeg de stijging van de gecorrigeerde netto-omzet 3,9% tegen constante wisselkoersen.

In het vierde kwartaal realiseerde Ahold een sterke volumegroei in alle markten. De omzet werd beïnvloed door deflatie, de keuze van de klant voor lager geprijsde producten en de aanhoudende nadruk op prijsacties en campagnes

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content