Aandeel Nestlé wint aan aantrekkingskracht
Het aandeel van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern Nestle wint aan aantrekkelijkheid vanwege het mondiale karakter van de activiteiten.
Het concern is wereldwijd de grootste in verpakte voedingsmiddelen met een jaarlijkse omzet van meer dan CHF 90 miljard.
Door de diversiteit van de productportfolio, met 20 merken die ieder goed zijn voor meer dan CHF 1 miljard omzet, is Nestle goed beschermd tegen zwaktes bij individuele segmenten en dankzij de diepte en breedte van de producten is een favoriete positie verworven in het winkelschap. Veel van die producten gaan voor goede prijzen over de toonbank.
Nestle is in staat om producten te fabriceren en distribueren tegen lagere kosten dan veel kleinere concurrenten. Dat levert het concern kostenvoordeel op.
Nestlé heeft een hoge mate van prijskracht en is erin geslaagd om de volumes overeind te houden ondanks portfoliobrede prijsverhogingen in de afgelopen jaren.
Investeringen leveren consistent hun geld op, vaak meer dan wij voor mogelijk achten. ABN Amro is ervan overtuigd dat dit ook de komende twee decennia het geval zal zijn.
In onzekere tijden geven beleggers de voorkeur aan bedrijven die consistente resultaten overleggen. Het aandeel Nestle wordt met een bescheiden korting verhandeld gekeken naar onze inschatting van de intrinsieke waarde. ABN Amro blijft koper.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier