1 op 4 Vlaamse KMO’s actief in China verwacht meer dan 50% omzetgroei

“Handelsmissies naar China zijn niet uit de lucht gegrepen. Bedrijven kunnen er wel degelijk gouden zaken doen”, zegt UNIZO-topman Karel Van Eetvelt. 1 op 4 KMO’s, actief in China, voorspelt meer dan 50% omzetgroei op de Chinese markt. 2 op 5 bevraagden verwacht een omzetgroei van 25%.

Op die manier vormt de Chinese afzetmarkt een interessant alternatief voor een minder snel of niet groeiende Europese en Amerikaanse economie.

Dat blijkt uit een rondvraag van UNIZO bij 144 Vlaamse KMO’s die in China actief zijn in samenwerking met Flanders Investment and trade (FIT), Vlaams-Chinese Kamer van Koophandel (VCKK) en de Belgische Chinese Kamer van Koophandel (BCECC).

Het grote marktpotentieel was, niet verwonderlijk, voor drie kwart van de ondervraagden de belangrijkste reden om de stap naar China te zetten.

Net geen 1 op 2 deed het omwille van de internationale expansie van het bedrijf, 2 op 5 omwille van de economische expansie van China in de wereld.

“Zaken doen met China kan dus wel degelijk lonen voor onze Vlaamse KMO’s. Maar zoals voor alles geldt steeds dat een goede voorbereiding het halve werk is”, besluit UNIZO. UNIZO Internationaal ondersteunt KMO’s met seminaries, publicaties en informatie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content