Waarom onze artikels niet langer allemaal gratis zijn (en waarom dat goed nieuws is)

03/09/15 om 12:12 - Bijgewerkt om 12:12

U ziet vanaf vandaag plusjes opduiken op Trends.be. Dat heeft alles te maken met goede journalistiek en extra voordelen voor onze abonnees.

Waarom onze artikels niet langer allemaal gratis zijn (en waarom dat goed nieuws is)

© .

Wat goede journalistiek is, hoeven we u niet meer uit te leggen. Dat goede journalistiek niet eenvoudig te maken is, ook niet. U weet dat het kennis, inzicht en tijd vergt om orde in de informatiechaos te scheppen. U weet dat goede duidingsstukken uit overleg en bedachtzaamheid groeien.

Een omgeving scheppen waarin dat kan, kost geld. Goede journalistiek is, met andere woorden, niet gratis.

Daarom lanceert Trends een +zone.

Daarin komen onze parels: de artikels waarin we veel tijd en liefde stoppen. De stukken waardoor u de wereld ook eens ondersteboven bekijkt. De opinies die soms tegenwringen, maar ook helderder doen zien. En dus ook de stukken die we voorbehouden aan onze abonnees.

Die stukken worden gemaakt door de redacties van Trends(.be) en Knack(.be), speciaal voor de abonnee.

Die krijgt er dus iets extra bij, en heeft dan echt alles om de wereld te blijven begrijpen:

de dagelijkse nieuwsstroom op Trends.be en Knack.be,

de snelle duiding bij het nieuws van de dag in de +zone,

en het wekelijkse magazine Trends.

Er zijn drietrapsraketten waar u slechter mee af bent.

Nog eens samengevat is dit ons aanbod:

De abonnees van Trends krijgen onbeperkt toegang tot de +zone van Trends én Knack.

Niet-abonnees kunnen proeven van het aanbod. Per maand krijgt u toegang de 4 +-artikels. De eerste twee +artikels die u aanklikt kan u gratis lezen, de volgende twee krijgt u in ruil voor uw e-mail adres. En als u zich volledig registreert, krijgt u een hele maand gratis toegang tot het digitale magazine en de +zone van Trends en Knack.

Alle artikels uit de +zone kunnen ook via de sociale media gedeeld worden.

Als abonnee weet u dat uw geld goed besteed is: u krijgt er goede journalistiek voor terug. Én een engagement: voor u schakelen wij graag een versnelling hoger.

Jos Grobben - Uitgever

Daan Killemaes - Hoofdredacteur Trends

Simon Demeulemeester - Hoofdredacteur Knack.be

Onze partners