'Er komt een oorlog om reclame'

'Er komt een oorlog om reclame'

De mediasector is volop in beweging. De verschuiving van de advertentie-inkomsten haalt een gevestigd businessmodel overhoop. Er kondigt zich een meedogenloze confrontatie aan tussen de 'oude' en de 'nieuwe' media.


Geen toekomst zonder industrie

Geen toekomst zonder industrie

Kan Europa overleven zonder industrie? Die vraag vormde het derde thema van de Trends Summer University. Een prettig plaatje werd het niet.


'We moeten wennen aan lage rendementen'

'We moeten wennen aan lage rendementen'

Het nieuwe gelaat van de financiële sector was het tweede luik van de Trends Summer University. Daarover spraken Max Jadot ( BNP Paribas Fortis), Ralph Hamers (ING), Gilles Samyn (NPM), Jean-Pierre Blumberg (Linklaters) en Philippe De Backer (Bain Consulting).


'Tijdperk van goedkope arbeid is voorbij'

'Tijdperk van goedkope arbeid is voorbij'

Zakendoen in de groeilanden doe je vooral voor de lokale markt, en niet meer voor de lage loonkosten. En het liefst met een lokale partner, ook voor de transfer van technologie. Dat zijn eerste conclusies van de eerste Trends Summer University.



Trends Summer University

Trends Summer University

Bekijk de fotoreportage van de Trends Summer University en volg het verslag ervan in een ophefmakende reeks, deze zomer in Trends.