Luxe à la française

DS AUTOMOBILES
DS AUTOMOBILES
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

13 oktober 2016, 15:00 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 07:14

“DS is luxe à la française. Denk aan vooruitstrevend en krachtig design, verfijnd comfort met een grote C, de nieuwste technologie, aandacht voor het detail”, zegt Anouk van Vliet, directeur communicatie Benelux van DS. “Denk ook aan superieure technologie, geïntegreerde navigatiesystemen met real time verkeersinformatie, DS LED VISION, LED- en Xenon-verlichting, de materiaalkeuze…”

DS is nieuw en toch weer niet. In 1955 pakt Citroën uit met een avantgardistische wagen vol opmerkelijke technieken: de DS, spreek uit: déesse (‘godin’). Nu is de DS een zelfstandig premiummerk, maar heeft de opvallende kenmerken gemeen met die iconische voorloper. “Logisch, want de Citroën DS van 61 jaar geleden en de nieuwe DS delen elkaars DNA”, zegt Anouk van Vliet.

Hoe laat dat DNA zich omschrijven?

“DS is luxe à la française. Onze klanten zoeken comfort, design en superieure service. We schenken veel aandacht aan de performantie van de wagen, de connectivity, maar ook aan een luxueus interieur. Onze ambitie is om DS Automobiles op de kaart te zetten als hét Franse premiummerk en daar zijn we volop mee bezig!”

Waarom het adieu van Citroën?

“Toen we in 2010 de DS opnieuw op de markt brachten, stelden we vast dat zes op de tien kopers geen Citroën-kopers waren maar nieuwe klanten. Al snel groeide het besef dat de DS de potentie had om uit te groeien tot een apart merk. Citroën is een mainstream merk waarbij origineel design en comfort belangrijk zijn, ‘be different, feel good’ is niet voor niets het leitmotiv. Met DS spreken we ook een andere, specifieke premiumdoelgroep aan. Sinds 2015 is de dubbele chevron – het logo van Citroën – verdwenen en rijdt DS Automobiles zijn eigen koers. Tussen haakjes: in China lanceerden we DS van bij het begin als een apart merk. Daar rijden ook modellen die we in Europa niet op de markt brengen zoals de DS 5 LS en de DS 6. Sinds de lancering zijn er meer dan 600.000 DS’en verkocht, waarvan 75% in Europa”

DS bouwt een apart verdelersnetwerk uit?

“We bouwen een netwerk uit van DS Stores. In België zijn er drie van dergelijke DS Stores (in Drogenbos, Eupen en Luik), waar alles baadt in de eigen, chique huisstijl. Nieuwe DS Stores zullen volgen, in totaal zijn er in Europa nu 18 DS Stores. Dergelijke Stores hebben we ook in Ankara (Turkije), Tunis (Tunesië), Teheran (Iran), en een honderdtal in China. Bij een keure concessiehouders van Citroën richten we dan weer zogenaamde DS Salons in, een soort shop-in-a-shop met een uitgesproken DS-karakter. Zo zijn er nu 80 in Europa.”

Luxe à la française