Ianka Fleerackers werkt aan een onlineversie van haar Thought Leaders Academy

BNP Paribas Fortis
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

8 november 2017, 17:00 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 08:02

Ianka Fleerackers is een creatieve duizendpoot die sinds enkele jaren als ondernemer aan een nieuw verhaal bouwt. Om haar digitale plannen verder te kunnen ontwikkelen, nam ze deel aan de Boost Uw Business-wedstrijd: “Ik heb er al veel tijd ingestoken, maar ik kom er niet toe om het af te werken. Met een digitale coach wil ik mijn onlineproject nu eindelijk gelanceerd krijgen.”

Ianka Fleerackers werkte als actrice en presentatrice, maar gaat vandaag als ‘storytelling architect’ door het leven. Via haar Thought Leaders Academy helpt ze bedrijfsleiders en keynotesprekers in hun ontwikkeling als thought leader. “In mijn transformatie tot ondernemer heb ik snel gemerkt dat mijn website wel een belangrijk gegeven was om succesvol te zijn. De website en sociale media zorgen nu voor concrete opdrachten en omzet.”

Een dubbele uitdaging

Toch staat ze daarbij nog voor een dubbele uitdaging: “Enerzijds blijf ik zoeken hoe ik mezelf het beste kan positioneren, met zaken die aansluiten bij mijn persoonlijkheid. Daarin de juiste balans vinden duurt bij mij langer dan bij een andere start-up, denk ik. Dat is trouwens ook de reden waarom ik webdeveloper ben geworden. Ik wil zelf mijn website van begin tot einde beheren en kunnen tweaken.”

“Anderzijds gaat het over schaalbaarheid van activiteiten: als ik het merk ben, de persoon die men boekt voor een opdracht, hoe kan ik dan toch iets schaalbaars vinden? Dat vind ik ongelooflijk boeiend”, geeft Ianka toe. En dus werkt ze al een tijd aan een online-trainingssysteem voor de Thought Leaders Academy. “Ik heb opleidingen gevolgd om dat te kunnen uitwerken. Maar sommige zaken gaan mijn petje te boven en dus geraakt het platform gewoon niet af.”

Wedstrijd kwam als geroepen

De Boost Uw Business-wedstrijd van BNP Paribas Fortis kwam als geroepen. “Omdat ik met die vragen zit, was ik meteen gemotiveerd om deel te nemen. Het ging ook heel eenvoudig: ik kreeg een mailtje, beantwoordde een paar vragen en vulde iets in bij de schiftingsvraag. Ik had nooit gedacht dat ik zou winnen, maar ik ben er wel bijzonder opgetogen over.”

Het is tijd om mijn digitale project te versnellen.

Het komende jaar kan de creatieve onderneemster rekenen op advies en ondersteuning van een digitale coach die de bank ter beschikking stelt. Ianka: “Over een jaar wil ik een veilig, professioneel, stabiel en sterk online-trainingsplatform hebben. Ik hoop dat de coach mij kan helpen met de problemen waar ik nog tegenaan loop: hoe zit dat met beveiliging, databescherming, eventuele lekken van mijn afgeschermde content… Zijn bijkomende knowhow kan ik daarvoor goed gebruiken.”

Het moet de onlineversie van haar Thought Leaders Academy ook versnellen. “Ik heb er nu lang genoeg aan geknutseld en wil mijn focus verleggen naar het uitbouwen. Als dat lukt, zal de wedstrijd en het hele coachingtraject van goudwaarde zijn”, zegt ze stellig. “Het zal betekenen dat ik een digitaal verlengstuk heb voor mijn bedrijf, maar eveneens dat er tijd vrijkomt voor andere zaken waar ik me in de toekomst op wil richten.”

Lees ook de interviews met andere winnaars op www.trends.be/boostuwbusiness