Fiduciaire Pardoen wil digitale strategie uittekenen met Boost Uw Business-coach

BNP Paribas Fortis
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

22 november 2017, 18:00 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 08:01

Veel ondernemers zijn overtuigd van de nood om te digitaliseren, maar vinden het moeilijk om in deze snel veranderende tijden de juiste keuzes te maken. Met de Boost Uw Business-wedstrijd reikt BNP Paribas Fortis ondernemers de hand: in elke provincie wint één ondernemer een jaar gratis digitale coaching. Het familiebedrijf Fiduciaire Pardoen uit Charleroi is de winnaar in Henegouwen.

De Fiduciaire Pardoen bestaat sinds 1978. Vandaag leidt Jean-Pierre Pardoen een team van 50 gepassioneerde medewerkers waarbij ook zijn broer Christian Pardoen, die deel uitmaakt van de directie. “We hebben door de jaren heen een divers palet aan diensten voor onze klanten ontwikkeld”, vertelt Christian. “We verzorgen de boekhouding voor een hele reeks zelfstandigen en kmo’s, maar daarnaast bieden we ook fiscaal, juridisch en economisch advies en hulp bij planning en successie, familiale opvolging of overdracht van een onderneming.”

Op zoek naar een digitale strategie

Voor het familiebedrijf zelf is digitalisering een van de belangrijkste uitdagingen. “Informatisering is uiteraard geen nieuw gegeven in ons kantoor. Maar we zoeken steeds naar middelen om onze communicatie te verbeteren en onze werking efficiënter te maken. Zo hebben we recent een CRM-toepassing geïmplementeerd en gebruiken we nu ook Skype om met onze klanten te communiceren”, aldus Christian Pardoen.

Toch beseft de directie dat er nog een weg te gaan is om tot een heuse digitale strategie te komen. “We moeten ons aanpassen want ons vak zal de komende jaren ingrijpend veranderen. Het klassieke inboeken van facturen en opstellen van rekeningen zal hoe langer hoe meer worden overgenomen door digitale toepassingen. Onze toegevoegde waarde zal dus in advies en andere diensten zitten.”

We willen ons voorbereiden op ingrijpende veranderingen.

Zowat een jaar geleden startte het bedrijf een strategische oefening op. “We moeten een goeie strategie uittekenen om de juiste keuzes te maken. Maar dat leverde nog niet het gewenste resultaat op”, zegt Christian. Net daarom kwam de Boost Uw Business-wedstrijd van BNP Paribas Fortis op een geschikt moment. “We hebben al kennisgemaakt met de digitale coach die de bank ons ter beschikking stelt en hopen onze nieuwe strategie nu definitief vorm te geven.”

“Er komt immers zoveel kijken bij deze uitdaging: hoe kunnen we naar onze klant luisteren, voor hem de juiste services ontwikkelen en communiceren zoals het hoort in de digitale wereld? Met onze coach willen we daarover nadenken, zodat we volgend jaar concreet weten wat we moeten ontwikkelen om ook in de toekomst succesvol te blijven. We zijn ervan overtuigd dat we die 140 uur digitale coaching volledig zullen benutten.”

Lees ook de interviews met andere winnaars op www.trends.be/boostuwbusiness