7 trends voor een duurzame retail

7 trends voor een duurzame retail

'Duurzame innovatie in retail - 7 inspirerende trends voor een nieuwe wereld'. Zo luidt het trendrapport rond duurzaamheid in retail dat Eneco uitbracht. Drie vragen aan de auteur van dit rapport: Stefaan Vandist, trendwatcher en 'toekomstverkenner' gespecialiseerd in duurzaamheid.

De goede van slechte leerlingen onderscheiden

De goede van slechte leerlingen onderscheiden

Communiceren over duurzaamheid is voor bedrijven verre van vrijblijvend. De uitdaging is dubbel: bedrijven dragen de verantwoordelijkheid om de consument te sensibiliseren, maar tegelijk willen ze zich onderscheiden van de minder goede leerlingen van de duurzaamheidsklas.

Geen duurzaamheid zonder duurzame leveranciers

Geen duurzaamheid zonder duurzame leveranciers

Als bedrijf kan je zelf maar duurzaam zijn als ook je leveranciers het zijn. Niet altijd evident, denk maar aan de productie van kledij en de moeilijkheid om toe te zien op de werkomstandigheden ver van huis.

Duurzaamheid heeft niets aan navelstaarderij

Duurzaamheid heeft niets aan navelstaarderij

Bedrijven die werk maken van duurzaamheid doen dat nog vaak te geïsoleerd. Zowel de overheid als onafhankelijke organisaties bieden mogelijkheden om de krachten te bundelen, van elkaar te leren en de strategie beter te onderbouwen.

De winkel van de toekomst heeft mensen nodig

De winkel van de toekomst heeft mensen nodig

In een hoogtechnologische duurzame winkelomgeving blijven almaar minder taken over voor mensen. En door de onlineverkoop neemt het aantal winkels af. Toch zien retailers in de toekomst nog een rol weggelegd voor hun winkelpersoneel.