Boost Uw Business-wedstrijd komt op het juiste moment voor Sar Li-Lux

BNP Paribas Fortis
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

2 november 2017, 09:00 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 07:14

Wie een eigen zaak begint, kan vandaag maar beter meteen voor een website en onlinetools zorgen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ervaart ook ondernemer Alexandre Deckers van Sar Li-Lux uit Brussel. Dankzij de Boost Uw Business-wedstrijd van BNP Paribas Fortis krijgt hij nu een jaar gratis digitale coaching.

Alexandre Deckers is 42 en besliste vijf jaar geleden om ondernemer te worden: “Ik kreeg de kans om exclusief dealer te worden voor het zakelijke gamma van Samsung. En ik dacht: Waarom niet? Het sloot naadloos aan bij de ervaring die ik had in B2B-verkoop. Na een tijdje overwegen, heb ik toch de sprong gewaagd. Zo werd ik exclusief dealer voor het merk in de regio’s Luik en Luxemburg.”

De Brusselaar biedt producten van de hightechfabrikant aan, zoals smartphones, tablets, harde schijven, printers en schermen voor affichage. “Maar er is ook een gamma aan diensten, bijvoorbeeld voor het beschermen van gegevens en het beveiligen van toestellen of printerservices, waarbij men betaalt in functie van het aantal genomen kopies”, legt Alexandre uit. “En dat is een markt die sterk groeit, ik kan bij momenten nauwelijks de vragen volgen. Het commerciële werk slorpt echt al mijn tijd op.”

Now or never

De keerzijde van dat succes is dat Sar Li-Lux nog geen eigen website heeft. “Vandaag maken we gebruik van de websites van Samsung. We hebben nog niet de tijd gevonden om een eigen site en webshop op te zetten. Terwijl ik weet dat het belangrijk is. Klanten gaan online op zoek naar producten en vergelijken vooraf prijzen. Als je niet aanwezig bent op het net, kom je natuurlijk nooit in de zoekresultaten terecht.”

Het werd de hoogste tijd voor een eigen onlineplatform.

Net daarom sprak de Boost Uw Business-wedstrijd hem aan. “Het was mijn adviseur van BNP Paribas Fortis die me over de wedstrijd sprak. Ik heb me meteen kandidaat gesteld. Je hoopt dan dat je gaat winnen, maar het moment dat het bericht kwam dat ik de prijs had gewonnen voor het Brussels-Hoofdstedelijk Gewest, was ik toch blij verrast. Qua digitalisering was het stilaan ‘now or never’ voor Sar Li-Lux. Wel, het gaat er het komende jaar eindelijk van komen!”

De prijs die hij van de bank krijgt, is een jaar lang begeleiding door digitale coaches. “Je voelt meteen dat de expertise die die mensen meebrengen bijzonder nuttig is. Wat ik ook interessant vind, is dat ze vertrekken van een analyse van jouw specifieke bedrijf om na te gaan waarop je precies moet inzetten om online de ‘business te boosten’ en ook goed te communiceren via sociale media.”

Dit geeft energie

Alexandre is dus bijzonder enthousiast over zijn prijs en de eerste contacten. “We zitten in een groeifase met het bedrijf en dat is op zich bijzonder boeiend. Maar het winnen van deze wedstrijd geeft me ook veel energie. In bijna elk gesprek met mijn medewerkster komen er nu nieuwe ideeën over wat we online willen doen. Ik ben ervan overtuigd dat we het komende jaar een enorme stap vooruit gaan zetten. Ik kan niet wachten om er nu eindelijk aan te beginnen met de hulp van de coaches.”

Lees ook de interviews met andere winnaars op www.trends.be/boostuwbusiness