Test-Aankoop vraagt erkenning als verzekeringstussenpersoon “om markt te doen bewegen”

(Belga) Consumentenorganisatie Test-Aankoop vraagt bij de financiële autoriteit FSMA een erkenning aan als verzekeringstussenpersoon. De organisatie is niet onmiddellijk van plan zelf verzekeringspolissen te gaan verkopen, maar wil verbruikers helpen om de beste keuze te maken. En dat kan alleen met een erkenning.

“Het uiteindelijke doel is om ook in de verzekeringssector te kunnen vergelijken, te adviseren en de consumenten te helpen de beste keuze te maken”, aldus Test-Aankoop. Dat kan niet echter zomaar: om rekenmodules of groepsaankopen te kunnen aanbieden voor bijvoorbeeld auto- of woningverzekeringen, is een erkenning als verzekeringstussenpersoon noodzakelijk. Test-Aankoop heeft daarom de juridische entiteit “Test-Aankoop Verzekeringen” opgericht. “Test-Aankoop wil de wettelijke voorschriften respecteren om zo zijn missie, namelijk de consumenten informeren en adviseren, ook te kunnen realiseren in het domein van de verzekeringen. Test-Aankoop zal vanzelfsprekend zijn waarden (onafhankelijkheid, expert en dicht bij de consument) steeds blijven respecteren”, zo staat in een persbericht van de consumentenorganisatie. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content