Teleperformance - Vakbonden betreuren weinige bereidheid om banen te redden

25/09/13 om 19:27 - Bijgewerkt om 19:27

Bron: Trends

(Belga) De vakbonden en directie van het callcenter Teleperformance in Molenbeek hebben woensdagnamiddag samengezeten in het kader van de procedure Renault die er in juli opgestart werd. Volgens Jan Meeuwens van de socialistische bediendebond moet de informatie- en consultatiefase afgerond worden tijdens de vergadering op 2 oktober.

De vakbonden zijn weinig hoopvol gestemd over de onderhandeling van het sociaal plan met betrekking tot 60 personeelsleden. Het businessplan om de Molenbeekse site te redden, met subsidies van Brussels minister van Economie Céline Fremault, kan niet overtuigen. "De directie zegt zich te baseren op een economische realiteit, maar ze heeft eraan meegeholpen met passieve euthanasie. Ze blijft zeggen dat Eni (een van de belangrijkste klanten, nvdr.) zijn activiteiten niet meer wilde ontwikkelen in België, terwijl die klant dat aan de minister ontkende", zegt Meeuwens. De vakbonden gaan Telenet, dat klant is van Teleperformance in Nederland, vragen om een deel van zijn activiteiten over te brengen naar Molenbeek. "Het is beschamend dat Belgische merken zoals Telenet hun activiteiten in het buitenland plaatsen en hun producten exclusief in België verkopen", aldus nog Meeuwens. (Belga)

Onze partners