Supermarkten knippen in folderreclame

(Belga) De supermarkten hebben dit jaar 7 procent minder folderaanbiedingen gepubliceerd, terwijl die promoties in 2011 nog met 7 procent waren toegenomen. Dat bericht De Tijd op gezag van het Nederlandse PCNData.

PCNData houdt gegevens bij voor de Nederlandse supermarkten, maar deed de oefening ook voor België. Dit jaar hielden de supermarkten 99.000 folderacties, tegenover 106.000 in 2011. De terugval is volgens PCNData opmerkelijk, aangezien Albert Heijn, nieuw op de Belgische markt, heel wat promotie voerde. “Maar de Belgische ketens hebben daar nauwelijks op gereageerd”, zegt Ruben Boas van PCNData aan de krant. De Tijd meldt dat vooral Delhaize en Carrefour minder promoties publiceerden. De groep Delhaize gaf dit jaar 28 procent minder folderpromoties uit, bij Carrefour is dat 27 procent. Colruyt en dochter Okay lanceerden dan weer meer aanbiedingen. (ANA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content