Stijn De Wandeleer

Van maatpak tot macchiato: dit leest u voortaan op Trends Style.be

Stijn De Wandeleer Freelance journalist

Trends Style.be werd onlangs – zowel visueel als inhoudelijk – over een andere boeg gegooid. Een duidelijk signaal dat het loont om te investeren in lifestyle-journalistiek voor een divers publiek. Dit is wat u van ons kan verwachten.

Wie tot voor kort op onze site terechtkwam tijdens een zoektocht naar nieuwe inzichten over lifestyle, zag vooral onbenut potentieel. Jammer, zo vonden wij, want achter de titel zit wel degelijk een mooie belofte. De belofte nieuwe inzichten op vlak van stijl, ontspanning en business tot bij een groot publiek te brengen.

Van maatpak tot macchiato: dit leest u voortaan op Trends Style.be

We besloten de site een welverdiende update te geven. Niet enkel visueel werd er verwoed geschoven en geschrapt, ook inhoudelijk voerden we enkele vergaande veranderingen door. Zo kenden we Trends Style.be een volledige journalistieke onafhankelijkheid toe, waardoor we in staat zijn om ook op dit platform aan de hoge kwalitatieve maatstaf te voldoen die u van onze andere titels online gewoon bent.

Grote lifestylebladen als GQ en Esquire bewezen eerder al dat een mannelijk publiek snakt naar inzichten over onze manier van leven. En ook de collega’s van Knack Weekend schrijven al langer dat ook mannen ‘s ochtends hun spiegelbeeld niet schouderophalend tegemoet kijken. Dat ook zij soms enkele outfits uit de kast moeten trekken vooraleer ze een kledingcombinatie hebben gevonden waarin ze hun baas, lief, maar vooral zichzelf durven tegemoetkomen. Die boodschap willen we met Trends Style.be kracht bijzetten door het geven van praktisch advies en duiding, maar ook door vernieuwende stemmen een platform te geven.

Om de herlancering van Trends Style extra in de verf te zetten, organiseren we een wedstrijd waarbij we 35, tja, stijlvolle prijzen weggeven. Waag uw kans hier.

De rol die werken invult, en hoe vrije tijd zich daartoe verhoudt, verandert razendsnel. Ook daar willen we een vinger aan de pols houden.

Maar we richten ons natuurlijk niet enkel op mannen en stijl. We vinden het belangrijk om al onze titels toegankelijk en interessant te houden voor zowel vrouwelijke als mannelijke lezers. Zo is er bij Trends Style.be ook bijzondere aandacht voor business en ontspanning. Er is immers geen plaats waar we zoveel tijd doorbrengen als op de werkvloer. De rol die werken invult, en hoe vrije tijd zich daartoe verhoudt, verandert razendsnel. Ook daar willen we een vinger aan de pols houden.

Kortom, op de site willen we ruimte maken voor zoveel mogelijk verschillende stemmen en verhalen, voor een al even breed publiek. Zo spraken we eerder al met een autofabrikant over hoe een luxewagen tot stand komt, en voelden we drie succesvolle ondernemers aan de tand over hun (soms wispelturige) relatie met vrije tijd. Omdat multiculturaliteit haast niet van onze werkvloer weg te denken is, zaten we met Philippe Rosinski rond de tafel over hoe we die verschillen nu ten volle kunnen benutten in het bedrijfsleven. En dat horloges nog steeds rond onze polsen zitten, maar om andere redenen dan pakweg tien jaar geleden, schreven we hier ook al. Maar ook met uw praktische noden willen we u op weg helpen. Wanneer u er bijvoorbeeld op uit trekt om te investeren in een nieuw maatpak, vertellen wij u waarop u best let.

We mogen er dan alles aan doen om inzicht in uw leefwereld te behouden, toch vinden we het even belangrijk om het u zélf te vragen. Simpelweg omdat we weten dat we daar allemaal beter van worden. Schrijven we nog niet over wat u bezighoudt op vlak van stijl, ontspanning of business? Verzend uw suggestie dan per mail naar stijn.de.wandeleer@trendsstyle.be.

We zijn er dus niet enkel om u te vertellen welke dagcrème u best in uw winkelkar laadt of welke manchetknoop nu precies met uw maatpak matcht. We zijn er ook om diepere inzichten te geven over wat er leeft in de luxueuzere segmenten van de mode-industrie, om what the fuck te zeggen als wellness te ver gaat, en om u binnen te laten kijken op plaatsen waar de deuren anders gesloten blijven. Zo sluiten we ons aan bij wat Knack Weekend al lange tijd doet, namelijk het brengen van lifestyle-journalistiek op een degelijke, doortastende en vooral eerlijke manier. Omdat u dat verdient, en omdat we geloven dat de verhalen die aanpak waardig zijn.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content