Het Deense designlabel HAY ontwerpt kleurrijke speakers voor Sonos

© Sonos

Ze stellen hun limited edition-collectie voor tijdens de Design Week in Milaan. ‘Kleur is ontzettend belangrijk in onze ontwerpen.’

De samenwerkingen van het Deense interieurlabel HAY zijn al langer veelbesproken. Tijdens de zomer van 2017 ging het merk nog in zee met interieurgigant Ikea om wat later een collectie vol tijdloze basics af te leveren. Ook het Scandinavische kledinglabel COS nam HAY al onder de arm om samen een capsulecollectie te ontwerpen.

Deze keer is het Sonos (bekend van hun slimme speakers) die de krachten bundelt met HAY. Het resultaat: een wat gedurfdere (en vooral kleurrijke) uitvoering van hun Sonos One speaker.

Design Week Milaan

Volgens Mette Hay, medeoprichtster van het merk, was de samenwerking heel vanzelfsprekend. ‘Geluid speelt een belangrijke rol in architectuur en de beleving thuis’, liet ze optekenen in een bericht aan de pers. ‘We waren geïntrigeerd door Sonos’ filosofie op vlak van soundarchitectuur en hun benadering van hedendaags design.’ En in die visie kon een likje verf niet ontbreken. ‘Voor mij is kleur één van de belangrijkste aandachtspunten in het designproces.’

Sonos en HAY deden hun nieuw limited edition-collectie uit de doeken op de Design Week in Milaan. Daar worden nog tot 22 april de meest indrukwekkende ontwerpen tentoongesteld in een showroom van meer dan 1.500 vierkante meter.

De nieuwe speakers zijn vanaf september 2018 beschikbaar in drie nieuwe kleuren: rood, groen en geel.

Rolf en Mette Hay met hun nieuwe Sonos One speakers.
Rolf en Mette Hay met hun nieuwe Sonos One speakers. © Sonos

Partner Content