Bloemen als metafoor voor vrouwelijkheid en vrede

29/07/15 om 09:01 - Bijgewerkt om 09:26

Vijftien jaar na de eerste lancering is Kenzo er terug met een campagnefilmpje dat de link legt tussen vrouwelijkheid en vrede.

Bloemen als metafoor voor vrouwelijkheid en vrede

Het verhaal achter Flower by Kenzo evolueert en wordt krachtiger. Dit resulteerde in een campagnefilmpje aan het Braziliaanse Nationaal Congres in Brazilië. Het gebouw werd eind jaren 1960 ontworpen door de Braziliaanse architect Oscar Niemeyer.

Mannequin Ming Xi speelt de hoofdrol. De inspiratie voor de nieuwe campagne haalde Kenzo bij de wereldberoemde foto van Marc Riboud. Hij fotografeerde op 21 oktober 1967 de Amerikaanse Jan Rose Kasmir tijdens haar protest tegen de Amerikaanse aanwezigheid in de Vietnam-oorlog. Voor het Amerikaanse Pentagon gaf ze een bloem aan de gewapende soldaten.

Alberto Morillas, de meester-parfumeur, die het parfum ontwikkelde, koos voluit voor Bulgaarse rozen als metafoor voor de vrede. Klaprozen in een betonnen stadslandschap, het staat voor optimisme in een wereld waarin nog steeds vele oorlogen woeden.

Lees meer over:

Onze partners