Steeds meer klachten over kortingwebsites

05/01/13 om 07:22 - Bijgewerkt om 07:22

Bron: Trends

(Belga) Het aantal klachten over zogenaamde groepsaankopen op het internet neemt toe. De FOD Economie heeft vorig jaar 592 klachten ontvangen over websites die producten en diensten aanbieden tegen forse kortingen, vier keer meer dan in 2011. Ook bij Test-Aankoop stijgt het aantal klachten, schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen zaterdag.

De stijging is volgens woordvoerster Chantal De Pauw van de FOD niet ongewoon. Het aantal klanten is immers eveneens toegenomen. "Wel is het zo dat er in de eindejaarsperiode van vorig jaar geen opmerkelijke verhoging van het aantal klachten was", luidt het. Volgens consumentenorganisatie Test-Aankoop hebben de klachten die bij haar binnenkomen, vooral betrekking op problemen met de realisatie van de aanbieding of met met het feit dat de korting minder groot is dan aangegeven. Toch blijkt uit een enquête van Test-Aankoop dat klanten van social shopping tevreden zijn. Zowel de duidelijkheid van de website, de informatie over de aanbieding als de grootte van de korting halen tevredenheidsscores van meer dan 80 procent. (LOD)

Onze partners