Regiomarketingcampagne "Limburg: hier groeien ideeën" tijdelijk gestopt

24/10/12 om 17:52 - Bijgewerkt om 17:52

Bron: Trends

(Belga) De provincie Limburg gaat wegens het bericht over de sluiting van Ford Genk tijdelijk stoppen met de regiomarketingcampagne "Hier groeien ideeën". Er liep momenteel een campagnegolf van twee weken, maar de drie laatste dagen zijn uitgesteld.

"Gezien de omstandigheden is het niet opportuun om deze zeer dynamische spot te laten draaien. We gaan nog bekijken wanneer de tweede campagnegolf zal plaatsvinden", aldus de provincie Limburg. "Toeristisch zijn we al een heel sterke regio, maar we moeten ons ook blijven promoten als een regio die goed is om te ondernemen en waar ruimte is om ideeën te laten groeien. Er is in onze provincie nog heel veel bedrijfsruimte over. We liggen centraal in de Euregio en dichtbij luchthavens. De huidige gebeurtenissen versterken net het gevoel om Limburg aan te prijzen en te positioneren als een plek om te ondernemen", zo luidt het bij de provincie. De regiomarketingcampagne was bedoeld voor ondernemers en bedrijven, maar via spotjes, advertenties in kranten en weekbladen en getuigenissen werd ook het grote publiek aangesproken. Zo zijn de spotjes op radio 1 en de televisiezenders Canvas, een en Acht geannuleerd. Inmiddels heeft ook de stad Genk een initiatief genomen ter gelegenheid van de sluiting: ze opende een online register voor steunbetuigingen op haar website. "Het is belangrijk dat we onze gedachten en emoties hierover kwijt kunnen. Dat zie je ook op sociale media", vertelt de Genkse burgemeester Wim Dries. Morgen zal de gemeenteraad ook een gemeenschappelijke motie naar buiten brengen over de sluiting. (ANA)

Onze partners