Zo krijgt u een directeur aan het twitteren

12/04/12 om 14:23 - Bijgewerkt om 14:23

Bron: Trends

Bedrijven die sociale media monitoren, hebben een beter inzicht in de behoefte van de markt en kunnen dus invloed uitoefenen op het beslissingsproces van klanten en prospects. Toch is de directie of het hoger management hier moeilijk van te overtuigen. Enkele tips.

Laat zien wat er online gezegd wordt. De snelste manier om mensen te overtuigen, is te laten zien wat er gezegd wordt over uw organisatie, personen, producten of diensten. Maak daarvoor gebruik van gratis tools zoals Google Alerts en Social Mention.

Verstrek informatie over concurrenten. Vooral directeuren zijn erg gevoelig voor informatie over concurrenten. Als uw concurrenten actief zijn op sociale media, probeer dan die activiteiten te duiden en geef aan welke impact dat heeft.

Presenteer best practices uit vergelijkbare branches. Kijk naar bedrijven in andere sectoren, waarmee uw onderneming zich kan identificeren. Benadruk de overeenkomsten en laat zien op welke manier zij resultaten behalen dankzij sociale media. Gebruik internationale voorbeelden als die hiervoor geschikt zijn.

Maak gebruik van data uit onderzoeken. Maak gebruik van statistische gegevens die verstrekt worden door betrouwbare bronnen zoals eMarketer, MarketingProfs, comScore, Marketo, Nielsen, Morgan Stanley en Forrester.

Zoek hulp buiten de organisatie. Niet zelden hebben externe consultants bij directies meer overtuigingskracht dan eigen medewerkers. Welke professionals of bureaus kunnen u helpen de directie te overtuigen?

Bron: MT.nl

Lees meer over:

Onze partners