'Wees hard voor de zaak, zacht voor de mens'

13/02/13 om 11:51 - Bijgewerkt om 11:51

Bron: Trends

Stephan Hilliaert, de algemeen directeur van ThyssenKrupp Encasa in België kreeg zijn beste advies van Michel De Bosschere, toen de CEO van Nashuatec: wees hard voor de zaak, maar zacht voor de mens. Waarom?

'Wees hard voor de zaak, zacht voor de mens'

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

Het bedrijf dat Stephan Hilliaert leidt, is gespecialiseerd in trapliften en heeft dus per definitie oog voor menselijke aspecten, al was het maar omdat de klanten geen grijze robots zijn. Toch moet een bedrijfsleider hard durven te zijn, zo gelooft hij. "Dat klinkt onverbiddelijk, maar pas als de zaak hier loopt, blijft de boel ook draaien. Dan pas kunnen we onze klanten helpen en daarmee betalen we tenslotte de lonen van onze werknemers."

"Maar het tweede deel van het advies is van nog groter belang", benadrukt Hillaert. "In het Frans zeggen ze C'est le ton qui fait la chanson. Het is de manier waarop je iets zegt die maakt of mensen het ook aanvaarden. Ik probeer open te communiceren, mijn deur staat altijd open en geen enkel gespreksonderwerp is taboe. Tenminste als de zaak er niet onder lijdt. Die balans is soms moeilijk, maar het blijft mijn persoonlijke kompas."

Onze partners