Wat als uw klant zegt: "U bent te duur"

15/06/12 om 16:36 - Bijgewerkt om 16:36

Bron: Trends

In deze tijden meer dan anders, zult u als verkoper de reactie krijgen dat u uw producten te duur aan de man probeert te brengen. Antwoord met 1 van deze 10 vragen.

1. In vergelijking waarmee ben ik te duur?

2. Gelooft u dat het in uw belang is om een korting op deze prijs te kunnen krijgen?

3. Het is toch uw belang dat wij blijven behoren tot die groep van leveranciers die geen prijzen verknoeien?

4. Wanneer ik één van uw vertegenwoordigers zou zijn, zou u mij dan ook niet aanraden om uw prijzen te verdedigen?

5. Weet u wat het u zou kunnen kosten wanneer u van leverancier zou veranderen?

6. Gaat het niet om welke winst u zelf kunt maken?

7. Bent u bang dat iemand minder betaalt dan u?

8. Gelooft u niet dat het gemakkelijk voor mij is om u een korting te geven?

9. Hebt u een bepaalde reden om minder te betalen?

10. Zou u vertrouwen hebben in een firma die geen winst zou maken?

Bron: Trends-lezer Jan Cornelis

Onze partners