Waarom zou ik mijn medewerkers een opleiding geven?

05/03/12 om 10:07 - Bijgewerkt om 10:07

Bron: Trends

Een opleiding is geen vrijblijvend verzetje voor uw medewerkers. U wilt resultaten zien.

Kwantificeer het doel. Voordat u een trainingsprogramma opzet, moet u bepalen welk resultaat u verwacht. Bijvoorbeeld 5 procent meer verkoop of 10 procent meer tevreden klanten.

Praktische aanpak en opvolging. De meest effectieve opleidingen werken met rollenspellen en andere interactieve methodes waardoor de medewerkers echt 'ervaren' wat ze leren. Dat is de beste manier om de les te laten doordringen. Zorg ervoor dat ze na de training bijkomende informatie en begeleiding krijgen.

Verdeel de buit. Wanneer medewerkers een externe training hebben afgerond, kunnen ze die informatie doorgeven aan hun collega's. Dat kan in de vorm van een presentatie, video of ander formaat.

Kijk uit naar hipo's. Een serieuze opleiding in leiderschaps- en managementskills kan high potentials klaarmaken voor een hogere kaderfunctie. Dat bespaart u de tijd en fondsen om mensen aan te werven die misschien niet in uw onderneming passen.

Bron: Entrepreneur.com

Wie overweegt een MBA te doen, kan op 8 maart naar de World MBA Tour in Brussel.
Info: www.topmba.com/qs-world-mba-tour/europe/brussels


Lees meer over:

Onze partners