Vijf succesfactoren voor een webshop

03/10/12 om 15:24 - Bijgewerkt om 15:24

Bron: Trends

De ene na de andere webwinkel opent zijn deuren, maar van de bezoeker ook een klant maken is moeilijker dan u denkt. Deze 5 tips helpen u op weg.

U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1 Laat uw website analyseren door onlinetools. De jury van de BeCommerce-prijzen die webwinkels beloont, houdt bij haar keuze rekening met de resultaten van Woorank, een Belgisch bedrijf dat een tool ontwikkelde om te meten hoe efficiënt een website is op basis van 70 parameters. Andere interessante websites die BeCommerce-juryleden gebruiken zijn alexa.com, websitelooker.com of prchecker.info.

2 Laat geen steken vallen bij uw basisinformatie. "Zorg voor een website in verschillende talen, waarop u duidelijk communiceert over uw product en diensten. Vermeld ook zeker hoe de klant uw product kan terugsturen", zegt Michaël Van Gijseghem, countrymanager België van de betaalspecialist Ogone. "De klant wil ook weten hoe de levering gebeurt en hoe veilig de webwinkel is."

3 Denk goed na over de conversie. Het zou niet de eerste keer zijn dat wie met een e-shop begint na verloop van tijd toch een echte winkel moet openen omdat de verkoop tegenvalt. Dat vergt extra investeringen. Denk daarom, net als Besuite, op voorhand goed na over gemengde modellen waarbij u de voordelen van off- en online zo goed mogelijk benut.

4 Maak de betaling gemakkelijk maar veilig. Michaël Van Gijseghem van Ogone ziet hoe meer en meer bedrijven de combinatie applicaties-website gebruikt om hun klanten met één klik te laten betalen. De klant maakt een profiel aan op de website (zoals Apple doet met iTunes) en kan vervolgens via de app op zijn smartphone makkelijk iets kopen. Ook Vente-Exclusive, dat online privéverkopen doet, werkt op die manier.

5 Vraag de nodige labels aan. Wanneer uw site voldoet aan de voorwaarden van labels zoals het BeCommerce Quality Label, bent u op de goede weg.

Het volledige artikel leest u in de nieuwe Trends, vanaf vandaag in de winkel.

Onze partners