Vestig uw reputatie: schrijf een boek!

22/03/11 om 10:51 - Bijgewerkt om 10:51

Bron: Trends

Om meer zichtbaarheid te krijgen of uw reputatie als expert te vestigen, kunt u overwegen een boek te schrijven over uw specialiteit. Klinkt omslachtig? Met deze tips komt u er wel.

Baken uw idee af. Ofwel kiest u een thema waarover nog niet eerder is geschreven, ofwel kiest u een bekend thema maar een nieuwe invalshoek. Lees hier zoveel mogelijk boeken en artikels over en vraag raad aan professionals. Zij weten welke soort boek nog niet is gepubliceerd over het onderwerp.

Kies een uitgever. Om de juiste uitgever te vinden, bekijkt u eerst hun catalogus en doet u navraag bij andere auteurs. Voorbeelden van uitgevers van businessboeken zijn Lannoo, Roularta en Business Contact (Nederland).

Stuur een voorproefje. Idealiter wordt u aanbevolen door een auteur. Lukt dat niet, dan stuurt u enkele pagina's die u hebt geschreven, een overzicht van de inhoud en een voorstelling van uw project.

Stel een strak tijdschema op. Leg tijdvakken vast waarin u aan het boek zult werken. Het is een goed idee om tijdens een vakantie te beginnen. Neem u voor om telkens een volledige dag te spenderen aan het schrijven. Neem overal een notaboekje mee om ideeën te noteren. Houd er rekening mee dat u het manuscript zal moeten corrigeren of zelfs herwerken.

Maak reclame voor uzelf. Informeer uw contacten, vermeld de publicatie op uw blog of netwerksites, uw cv... Ook als uw uitgever enkele evenementen organiseert, mag u zelf het initiatief nemen voor een actie.

Bron: Management

Lees meer over:

Onze partners