Trek de aandacht met een goede bedrijfsblog

28/03/11 om 10:13 - Bijgewerkt om 10:13

Bron: Trends

Een bedrijfsblog heeft sterke troeven: u kunt nieuws over uw producten of diensten makkelijk verspreiden, u hebt contact met bestaande klanten en lokt nieuw cliënteel. Is uw bedrijfsblog nog niet zo levendig? Hier zijn zes tips om op een eenvoudige manier meer aandacht te trekken.

Geef uw medewerkers een gezicht. Als u enkele medewerkers met foto en al voorstelt, gunt u de bezoeker een blik achter de schermen. Dat wekt vertrouwen. Ook verhalen en filmpjes over uw activiteiten zijn goede content.

Integreer uw merk. Geef de blog zoveel mogelijk de look & feel die uw merk uitstraalt. Als het imago van uw onderneming heel casual is, moet dat ook zichtbaar zijn op de blog.

Kijk voorbij uw eigen grenzen. Geef ook informatie over uw sector. U kunt bijvoorbeeld enkele externe specialisten het woord geven. Dat benadrukt het feit dat uw blog geen verkoopkanaal is.

Gedeelde vreugd is dubbele vreugd. Maak het makkelijk voor de bezoeker om de inhoud door te sturen.

Hoe kunt u de klant helpen? Bedenk op welke manieren u de behoeften van uw publiek kunt vervullen, ook al vallen die buiten het directe bereik van uw producten of diensten.

De kracht van witruimte. Uw blogpagina's hoeven niet tjokvol berichten en reacties te staan. Witruimte maakt de pagina rustiger en aantrekkelijker. Hebt u mooie of leuke foto's die de aandacht zullen trekken, gebruik die dan waar u kunt.

Bron: Socialmediaexaminer.com

Lees meer over:

Onze partners