Gentlemen van het internet

29/11/12 om 16:51 - Bijgewerkt om 16:51

Bron: Trends

Gentlemen van het internet

"We wilden een webagentschap oprichten met diensten die inspelen op de nieuwe gewoontes van de gebruikers. Want die surfen nu overal en altijd. En op diverse toestellen", aldus de oprichters van Mister Jekyll.

Het nieuwe agentschap, operationeel sinds half september en volledig met eigen middelen opgericht, legt zich toe op de aanmaak van websites en mobiele applicaties. Daarbij mikt het vooral op responsive web design, een techniek waarmee de websites in kwestie zich aan elke schermgrootte kunnen aanpassen. "En dus aan élke smartphone en aan élke tablet-pc. Één enkele oplossing voor alle modellen dus", benadrukt creatief directeur Victor Miguel (rechts op de foto). Het design van de webpagina, de schikking van de tekst en de foto's, kortom de hele inhoud van de site past zich automatisch aan aan het formaat van het venster of het scherm dat men op dat moment gebruikt. "Het einddoel is een aangenamere surfervaring voor de gebruiker", aldus nog Victor Miguel.

Deze techniek kost gemiddeld 30% meer dan het ontwerpen van een klassieke website. "Maar dankzij responsive design optimaliseren de klanten hun kosten", zegt client director Philippe Emmanuel Vreuls (links op de foto). "Want ze hoeven van hun website ook geen 'mobiele' versie meer te laten ontwikkelen. Alle versies van hun sites en applicaties draaien op één enkel platform. En dat geldt ook voor de updates."

Bij Mister Jekyll leggen drie dertigers hun respectieve ervaring samen. Clément Noterdaem is ontwikkelaar, Victor Miguel (docent CAD) is webdesigner met specialisatie ergonomie en Philippe Emmanuel Vreuls is de verkoper van dienst én gebeten door nieuwe technologieën. Samen bedachten ze een logo naar hun beeld: "De snor, dat is Victor, onze creatieveling. Het tandwiel - op de plaats van de monocle - staat voor de technische kant en dus voor Clément. De hoed verbeeldt dan weer onze verhouding tot de klant, het domein van Philippe", klinkt het in koor. Al krijgt dat logo nog een extra betekenis eenmaal gecombineerd met de naam Mister Jekyll: "Wij willen in onze relatie tot de klant echte gentlemen zijn op zijn Brits: voorkomend en transparant. Onze onderaannemers werken in onze kantoren en ondertekenen een waardenhandvest. En onze klanten krijgen toegang tot alle broncodes van hun project. Als ze dat wensen, kunnen ze daar dus inderdaad mee vertrekken. Dat risico bestaat, maar wij maken ons sterk dat we onze klanten écht voldoening schenken en dat ze dus graag met ons zullen blijven samenwerken."

Lara van Dievoet

Lees meer over:

Onze partners