Een koekje van glutenvrij deeg

© ImageGlobe
Benny Debruyne
Benny Debruyne Redacteur van Trends

Charlotte Chocolat, Victor Vanille, Sylvain Speculoos, Nicole Noisette en Céline Citron zijn de figuren van het koekjesmerk Generous. Het zijn artisanale glutenvrije biokoekjes.

Christophe Charlot

De kmo werd opgericht door twee jonge koppels uit Brussel. Christophe Harou en Théodora Bracht deden ervaring op in marketing en grafische technieken, Aurélie Gribomont en Jean-Benoit Ghenne komen uit de bakkerij- en de horecawereld. Samen creëerden ze een assortiment van vijf koekjes in retroverpakking. Generous positioneert zich in het dure segment en richt zich zowel tot mensen met een glutenintolerantie als tot lekkerbekken. In enkele maanden vond Generous 150 afnemers, waaronder hippe foodie-shops zoals Mmmmh! en de biosupermarkt Bio-Planet van Colruyt. De vier oprichters bakken zelf 300 kilo koekjes per dag, maar Harou wil de lat snel hoger leggen. Het atelier in Anderlecht is voorzien op een forse groei en Harou rekent op een omzet van 250.000 tot 300.000 euro in het eerste jaar. Hij hoopt vooral snel break-even te draaien en zichzelf en zijn medeoprichters een loon te kunnen uitbetalen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content