Drop eens een pakje in een autokoffer

20/11/12 om 17:59 - Bijgewerkt om 17:59

Bron: Trends

Drop eens een pakje in een autokoffer

© Photo News

Cardrops moet een oplossing bieden voor het grootste probleem van e-commerce: heel vaak is de klant niet thuis als de koerier zijn pakje komt afleveren.

Nick De Mey en Philippe De Ridder, de twee oprichters van adviesbureau Board of Innovation, kwamen met op het idee een koerier uw bestelling simpelweg in de koffer van uw wagen af te laten leveren, waar die auto zich ook bevindt. Het systeem volgt uw wagen, lokaliseert plaatsen waar hij vaak stilstaat en kan de koffer openen voor een levering. "We zijn een online-innovatiebureau dat trends onderzoekt en innovatieve concepten uitdenkt voor grote bedrijven als eBay, Telenet en Volkswagen", legt Nick De Mey uit. "Deze slimme box om in auto's te installeren en waarmee we dan extra diensten kunnen aanbieden is het eerste concept dat we zelf op de markt brengen. Dat doen we omdat we er zo in geloven. Cardrops is de eerste dienst." Het duo werkt met acht teamleden aan het testen en verbeteren van het idee. De grootste uitdaging is grote leasemaatschappijen, autobedrijven en koerierdiensten overtuigen. Er lopen onderhandelingen om met die bedrijven tests op te zetten, die moeten aantonen of het systeem veilig is. Tegen eind 2013 wil De Mey een voet aan grond hebben in Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. België is nog geen interessante e-commercemarkt.

Hans Hermans

Onze partners