'Stadsmarketing werkt niet zonder verandering'

15/09/16 om 17:00 - Bijgewerkt om 17:28

Zes maanden na de terreuraanslagen in Brussel herstelt de stad moeizaam. De Britse expert Julian Stubbs legt uit hoe stadsmarketing het verschil maakte in New York en Stockholm, en hij geeft advies voor Brussel.

Julian Stubbs is de CEO en oprichter van het communicatie-agentschap Up There Everywher", met kantoren in Stockholm, Palo Alto en New York. De man reist de wereld rond, maar dat hij naar Brussel vloog, heeft hij zijn moeder niet durven te vertellen. "Ze zou geen oog dicht doen." Zo erg is het dus gesteld met de reputatie van onze hoofdstad, die hij bezocht om te spreken op het seminarie I love City Marketing van de marketingorganisatie Stima en het pr-agentschap FINN. De diepe crisis waarin Brussel zit, is ook een opportuniteit voor de stad. "Alle geslaagde citybranding is begonnen tijdens een crisis."
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners