Sponsor een sportploeg

29/11/10 om 11:50 - Bijgewerkt om 11:50

Bron: Trends

Een partnership met een atleet of sportploeg kan u extra zichtbaarheid geven. Bovendien motiveert dat uw personeel en kunt u uw klanten uitnodigen op een spannend sportevenement.

Welk medium? Elke drager is een vitrine van uw merk: shirts, vlaggen, affiches, de website van de ploeg, het perscommuniqué. Het merk zal worden geassocieerd met sportieve waarden (zelfoverstijging, dynamisme, wilskracht...) en met de sporttak (teamspirit, precisie, toewijding...).
Welke sport? Kies een sporter of een ploeg die aansluit bij uw business en uw middelen, en die het beoogde doel kan realiseren. Mikt u op een lokaal vrouwelijk publiek, financier dan een ploeg synchroonzwemmers. Hebt u een doe-het-zelfzaak, steun dan een rugbyteam. Besef wel dat sportsponsoring een langetermijninvestering is.
Welke club? Doe zaken met een club die evolueert in uw onmiddellijke businessomgeving. Zo spreekt u niet alleen een relevant cliënteel aan, maar komt u misschien ook in contact met andere interessante ondernemers. Kmo's die de streek ondersteunen kunnen rekenen op veel goodwill.
Welke voordelen? Laat de spelers eens langskomen in uw bedrijf voor een informele ontmoeting of een salesmeeting. Houd het personeel op de hoogte van de wedstrijden en de resultaten. Omgekeerd kunt u uw klanten introduceren aan de spelers, hen een blik achter de schermen van een match gunnen en een geprivilegieerde plaats geven. Vergeet niet de pers te verwittigen van de sportevenementen.

Bron: Chef d'Entreprise

Lees meer over:

Onze partners