Slimme labels breken door in modeland

11/04/16 om 16:30 - Bijgewerkt om 17:18

De RFID-technologie wordt al decennialang in productieomgevingen gebruikt. Nu ontdekt de modesector die communicerende labels. Giganten als Inditex, H&M, C&A en Decathlon gebruiken ze in hun winkels. De Belgische retailers volgen.

Meer en meer moderetailers gebruiken RFID-technologie in hun logistieke keten. Grote namen als Inditex, H&M, Decathlon en C&A kiezen voor de slimme identificatietechnologie om hun producten van de fabrikant tot aan de kassa te volgen. 2016 wordt volgens Kris Broos, Europees projectmanager RFID bij het Amerikaanse Checkpoint Systems, het jaar van de doorbraak van radiofrequentie-identificatie. RFID gebruikt radiogolven om de elektronische gegevens op de met chips uitgeruste etiketten (tags) over te dragen. Met scanapparatuur kan de informatie gelezen worden. Het voordeel van RFID tegenover barcodes is da...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners