RSS helpt uw marketing en communicatie

In plaats van regelmatig websites en blogs af te schuimen op zoek naar berichten die relevant zijn voor uw merk, kunt u die berichten beter naar u laten komen via RSS. Daarmee kunt u ook uw eigen nieuws sneller verspreiden.

Schrijf u in op de nieuwssites/blogs van uw sector. Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in uw branche via de RSS-berichten van relevante nieuwssites en blogs. Schrijf via RSS ook in op algemene marketingblogs om de laatste trends in dit vak te volgen en op de blogs van uw concurrenten.

Put inspiratie uit andere blogs. Zit u verlegen om een goed onderwerp voor uw eigen blog? In uw RSS-berichten kunt u inspiratie vinden en bijvoorbeeld een spitante reactie plaatsen.

Zoek de juiste artikels via Google. Via Google kunt u makkelijk nieuwe blog- en en nieuwsartikels vinden. Voer een zoekterm in en selecteer in de kolom links ‘Nieuws’ of ‘Blogs’ (eventueel eerst op ‘Meer’ klikken). Onder aan de resultatenpagina vindt u een RSS-icoon of -link. Als u daarop klikt, ontvangt u in uw Google Reader elk nieuws- of blogartikel dat voldoet aan uw zoekcriteria.

Publiceer uw eigen berichten op uw website. Hebt u een eigen blog, Twitter-berichten of YouTube-account, dan moet u deze RSS-berichten op uw website zetten zodat anderen zich kunnen inschrijven op uw content en onrechtstreeks nieuwe abonnees kunnen aantrekken. De meeste mensen kijken op uw blogpagina of op de ‘Over ons’-pagina als ze zoeken naar RSS-berichten.

Bron: Hubspot.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content