10 Europese rolmodellen voor start-ups

10 Europese rolmodellen voor start-ups

Ook Europa heeft zijn rolmodellen voor internetondernemers, maar ze zijn vaak nauwelijks bekend. Deze tien ondernemers zijn goed op weg om een Europees succesverhaal te schrijven.

De zes geboden voor familiale e-commerce

De zes geboden voor familiale e-commerce

Voor veel familiebedrijven is e-commerce een dilemma. Afwachten en niet investeren is een risico. Maar te vroeg de stap zetten, is dat ook. En als de familie ervoor gaat, wacht een rist nieuwe uitdagingen.

Robot wordt marketingassistent

Robot wordt marketingassistent

De grote technologiebedrijven steken elkaar de loef af om nieuwe algoritmes in te kopen. Dat resulteert in almaar betere artificiële intelligentie voor marketeers. Zijn de marketeers daar klaar voor?

'Verkoop niet het product, verkoop het gebruik'

'Verkoop niet het product, verkoop het gebruik'

De technologische revolutie jaagt een schokgolf door de economie. Bedrijven doen er verstandig aan geen producten meer te verkopen, maar te focussen op de verkoop van het gebruik of een abonnement.

Ode aan de verkoop

Ode aan de verkoop

De ultieme maatstaf voor het succes van een start-up is betalende klanten te overtuigen, zodat die inkomsten genereren. Helaas is een overgroot deel van de Belgische start-ups niet goed in de verkoop.

De kunst van het pitchen

De kunst van het pitchen

Hoera, 'Dragons' Den komt naar Vlaanderen! Wellicht wel niet onder die naam (het wordt Leeuwenkuil), maar een afgeleide daarvan verschijnt ergens volgend voorjaar op Vier.

Emoticons maken merken menselijker

Emoticons maken merken menselijker

Hoewel we nu al flirten met een overdosis, blijft het succes van emoticons in stijgende lijn gaan.

Groei 'hacken' vervangt marketing

Groei 'hacken' vervangt marketing

Auteur Sean Ellis ontleedt in het praktisch boek 'Growth hacking' de kunst een softwarebedrijf te laten groeien met weinig tot geen marketingbudget.