Millennials en Generatie Z geven luxe-industrie een nieuw elan

20/12/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 29/12/17 om 19:28
Uit Trends van 21/12/17

De luxe-industrie vindt een nieuwe doelgroep met andere waarden. De digitale jonge consument zoekt beleving.

In de onstuimige jaren van 2009 tot 2015, een tijdvak dat de consultants van Bain & Company nogal bot de "Chinese boulimie" gedoopt hebben, groeide de luxegoederenindustrie jaarlijks gemiddeld met 9 procent. Luxemodemerken openden in een vlaag van vestigingswoede honderden nieuwe winkels in China, toen de snelst groeiende consumentenmarkt ter wereld de verfijnde en blitse dingen des levens leerde waarderen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners