Marketingsexperte Ann Handley: 'De beste invalshoek? Inspelen op vragen van klanten'

06/06/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 08/06/18 om 19:10
Uit Trends van 07/06/18

"Bedrijven zijn te egocentrisch", zegt de Amerikaanse marketingsexperte Ann Handley. "Ze praten te veel over zichzelf in plaats van in te spelen op wat belangrijk is voor hun klanten." Haar recept: zet inhoud op de eerste plaats.

Eén video veranderde alles voor Triglav. De Sloveense verzekeraar was wel marktleider, maar zijn communicatie was saai en het bedrijf slaagde er niet in een menselijke band op te bouwen met zijn klanten en prospecten. "We besloten een verhaal te vertellen dat niet over onszelf ging. Voor één keer legden we geen kleine lettertjes en verzekeringsproducten uit", vertelde Inga Batur, senior copywriter and digital editor van Triglav, vorige week tijdens het Content Marketing Fast Forward-congres in Beersel. "We toonden wat er met een chauffeur gebeurt die na een auto-ongeval wordt bevrijd door de brandweer. We verzamelden brandweermannen en lieten een Sloveense skikampioen de chauffeur spelen. Het werd een indrukwekkend en emotioneel filmpje. Pas aan het einde verscheen ons logo." Plots was Triglav een hype.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners