Manage je product als een bobslee

12/02/13 om 11:43 - Bijgewerkt om 11:43

Bron: Trends

Tijdens een event in haar vaderland tekende de Australische onderneemster Marion Di Benedetto deze drie innovatietips op uit de mond van Tim Berners-Lee, de Britse co-uitvinder van het wereldwijde web.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1 Innovatie begint met mensen die denken, "Zou het niet gaaf zijn als..."

Volgens Berners-Lee kunnen we alles wat we ons kunnen voorstellen doen met een computer als interface. De enige beperking komt van onze eigen verbeelding. Volgens de Brit zijn de voornaamste obstakels voor innovatie angst en praten over meetbaarheid en productiviteit in plaats van de zaken groots te zien. Innovaties beginnen volgens hem niet met te zeggen "Laten we productiever zijn", maar ze beginnen met mensen die dachten "of het niet gaaf zou zijn als..." Ga er dus van uit dat alles veranderd kan worden.

2 Manage je product als een bobslee

Berners-Lee, die het wereldwijde web aan het Cern bedacht samen met onze landgenoot Robert Cailliau, liep tegen een muur toen hij zijn nieuwe technologie voorstelde. Er gebeurde helemaal niets. De computerwetenschapper leerde toen dat het overheden en ondernemingsgezinde geesten zijn die innovatie mogelijk maken omdat ze het vermogen hebben om innovaties van het onderzoekslab naar de markt te brengen. Berners-Lee raadt ondernemers daarom aan hun product te beheren als een bobslee. Eerst moet je genoeg mensen achter je product scharen, daarna duw je het stevig zodat het vaart krijgt. Wanneer de afdaling begint en de snelheid stijgt, heb je mensen nodig die het product in de juiste richting sturen en er een oogje op houden.

3 Deel je gegevens

Mensen en overheden hebben schrik om gegevens online te plaatsen uit schrik voor cybercriminelen en omdat ze vrezen dat hun privacy vermindert. Berners-Lee raadt toch aan om zoveel mogelijk data online te plaatsen omdat het vermogen om gegevens te delen en inzichten te ontlenen aan data doorslaggevend zijn om een land te helpen groeien en concurrentiëler te maken.

Bron: Australian Anthill

Onze partners