Maak uw diensten zo tastbaar mogelijk

14/01/11 om 10:42 - Bijgewerkt om 10:42

Bron: Trends

Diensten zijn niet tastbaar. U kunt ze niet zien, proeven, voelen, horen of ruiken voordat u ze afneemt. Dat leidt tot onzekerheid. Volgens marketinggoeroe Philip Kotler is het dan ook de taak van de aanbieder om het abstracte zo tastbaar mogelijk te maken.

Stel, u bent een adviseur of makelaar. Hoe verlaagt u de onzekerheid bij een potentiële klant? Bijvoorbeeld door te investeren in de specifieke plaats waar u de dienst aanbiedt. Is uw kantoor schoon, staat het op een nette locatie? Denk ook aan de mensen die u in dienst hebt. Zij zijn het gezicht van het bedrijf. Zien ze er representatief uit? En is het materieel waarmee u werkt goed verzorgd? Ten slotte is de prijs belangrijk. De hoogte van de prijs zegt iets over de kwaliteit van de dienst die u levert. Een hogere prijs kan bij een dienst dus zomaar leiden tot meer business. Want klanten willen graag zakendoen met betrouwbare partners.

TIP: Analyseer uw werkomgeving: is het kantoorpand aantrekkelijk? Wekken de collega's vertrouwen? Hoe ziet het 'gereedschap' er uit? Kortom: wat zien, horen, ruiken of proeven potentiële klanten als het gaat om uw bedrijf?

Bron: Ben Tiggelaar, 'MBA in 1 dag'

Lees meer over:

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

TrendsInformation Services

Permanent verbonden

Permanent verbonden

Nauwelijks 20 jaar geleden verschenen de eerste pc's met internetverbinding. Vandaag ...

Onze partners