Maak een registratieformulier dat niet op de zenuwen van uw bezoekers werkt

28/02/12 om 09:55 - Bijgewerkt om 09:55

Bron: Trends

Heel wat e-commercewebsites schrikken potentiële klanten af door een afmattende of onduidelijke registratie. Belangrijk is, behalve een goed registratieformulier, dat u deze mensen motiveert om zich te registreren en vergeeft om hun fouten.

Bouw waarde rond de registratie. Leg in een kort overzichtje duidelijk uit welke voordelen een bezoeker heeft door zich te registreren.

Elimineer zoveel mogelijk velden. Hoe minder velden de bezoeker moet invullen, hoe beter. Als u informatie vraagt die niet nodig is om leads te genereren, moet u ze als optioneel aanduiden.

Splits de registratie op in stappen. Op sommige e-commercesites wordt de registratie gecombineerd met het betaalproces. Zorg ervoor dat u de registratie splitst in duidelijk onderscheiden stappen, die visueel worden weergegeven.

Benadruk veiligheid. Stel de klant gerust dat zijn informatie bij u veilig is. Zet een duidelijk zichtbare link naar uw privacybeleid en integreer badges van bijvoorbeeld VeriSign.

Stel geen overdreven eisen aan het wachtwoord. Veiligheid is belangrijk, maar wees niet te streng. Geef de klant een aanduiding van de sterkte van zijn wachtwoord.

Wachtwoord vergeten. Geef de mogelijkheid om het wachtwoord makkelijk te resetten zonder de site te verlaten.

Geef vormfouten goed aan. Gebruik duidelijke kleuren om een verkeerd ingevuld veld aan de geven en leg uit hoe het wel moet.

Bron: Hubspot.com

Lees meer over:

Onze partners