‘Lancering #diningforbrussels was topdag in mijn carrière’

© /
Veronique Goossens Anker Kanaal Z en opiniemaker Knack.be

Dat zegt Marc Fauconnier, CEO van marketingbureau Famous, in Z-Talk Goossens. Zijn bureau bedacht de campagne #diningforbrussels, waarin wordt opgeroepen om massaal in de Brusselse restaurants te gaan eten omdat die het na de aanslagen zwaar te verduren hebben.

Wie er uit eten gaat kan na de maaltijd op sociale media een foto delen van zijn lege bord met het bestek in de vorm van een vredesteken. De campagne slaat duidelijk aan en ook door de nieuwsmedia werd ze opgepikt.

Marc Fauconnier: “Woensdag was een van die dagen om in een kadertje te hangen. Een van die tien dagen in je professionele leven dat je drijft op adrenaline vanwege van de impact van die campagne. Het is nu donderdagnamiddag en we hebben sinds gisteren 2.000 Tweets en enkele tienduizenden Facebook-berichten uitgelokt met deze actie. Maar die worden dan ook weer geretweet, geliket enzovoort. In totaal gaat het om 3 miljoen impressies. Dat is gelijk aan het bereik van een paar TV-spots. Dit overtreft ruimschoots al onze verwachtingen,” besluit Marc Fauconnier, die op woensdag alvast vaststelde dat het in Brussel heel druk was in de restaurants.

Marc Fauconnier praat ook over het bestrijden van de onverschilligheid voor reclameboodschappen, over de disruptie in de marketingsector en het parcours van zijn Famous.

Z-Talk Goossens vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z, of nu al hieronder

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content