Is uw bedrijfsblog een beetje saai?

Veel bedrijven zijn zich bewust van de voordelen van een blog op hun website. Maar ze vergeten dat de inhoud van die blog belangrijk en waardevol is. Vermijd dus dat dit een saaie pagina wordt die niemand bezoekt.

Wees persoonlijk. Dit is geen meeting met een ander bedrijf. Probeer zo menselijk mogelijk te blijven en zo wervend mogelijk te schrijven. Wees vriendelijk, toon uw persoonlijkheid en probeer af en toe een beetje humor in de blog te leggen.

Gebruik eenvoudige taal. De meeste bezoekers van uw blog hebben geen boodschap aan technisch jargon. Schrijf zoveel mogelijk in lekentaal. Natuurlijk mag u bepaalde processen achter uw producten beschrijven, maar doe dat dan met duidelijke woorden.

Wissel het format af. Te veel algemene berichten over de sector maken uw blog saai. Schrijf verschillende soorten berichten over diverse onderwerpen in uiteenlopende formats. U kunt bijvoorbeeld een klant of leverancier interviewen of foto’s van een bedrijfsuitstap posten. Andere mogelijkheid: laat verschillende medewerkers ieder hun blog onderhouden.

Gebruik mooie foto’s. Vage of slecht verlichte foto’s geven een onprofessionele indruk. Er zijn heel wat goedkope fotowebsites waar u goede beelden kunt downloaden, of kijk eens op Google of Flickr (let wel op voor copyrights).

Zorg voor een creatief blogdesign. Als u de middelen hebt, kunt u een uniek en creatief blogdesign laten maken. Zet daar goede content op en u zult het bezoekersaantal gestaag zien stijgen. Na twee jaar moet u het ontwerp een beetje veranderen: een nieuwe header, andere visuele elementen… Kunt u geen webdesigner betalen, dan zijn er massa’s mooie blogtemplates die u voor een redelijke prijs kunt kopen.

Bron: HubSpot.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content