In 6 maanden naar een bedrijfsidentiteit

12/09/12 om 16:23 - Bijgewerkt om 16:23

Bron: Trends

Starters hebben doorgaans andere zaken aan hun hoofd dan een logo en huisstijl te bedenken terwijl hun bedrijf nog in de steigers staat. Sander Vermeulen, zaakvoerder van grafisch bureau Base Design, geeft een stappenplan.

U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

Begin uiterlijk een half jaar voor je je producten op de markt brengt na te denken over de visuele identiteit van je bedrijf. Zoveel tijd heb je nodig om alle stappen te doorlopen:

- Zoeken naar een brand identity agency: 1 maand

- Prijsofferte en contract: 2 weken

- Benchmarkstudie, communicatieanalyse & designstrategie: 2 weken

- Naam bedenken (heel delicaat): 2 weken tot 2 maand

- Design & tone of voice: 1 maand

- Website maken: 1,5 tot 6 maand

- Fotoshoot: 3 weken

Het volledige artikel over hoe je een visuele identiteit bedenkt voor je start-up lees je in de nieuwe Trends, vanaf vandaag in de winkel.

Onze partners