Hoe kunnen bedrijven meer winst maken (deel 2)

Bibby Financial Services heeft de 11 volgende toptips ontwikkeld om bedrijfsleiders en managers te helpen het juiste evenwicht te vinden en hun winstmarges te maximaliseren. Tip 6 tot en met 11.

U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.

6 Koop in bulk. Denk na over de mogelijkheid om grondstoffen en voorraden in bulk te kopen, tegen een lagere eenheidsprijs. Als het mogelijk is, kunt u zelfs uw krachten met andere bedrijven bundelen of u aansluiten bij een aankoopgroep, zodat u nog betere kortingen krijgt.

7 Diversifieer uw productgamma. Probeer nieuwe productlijnen aan bestaande klanten te verkopen en nieuwe klanten aan te trekken door uw productgamma uit te breiden. Laat niet-rendabele producten vallen en concentreer al uw energie op de rendabele.

8 Beperk het risico van dubieuze schulden. Dubieuze schulden vreten uw moeizaam verdiende winst heel snel aan. Het is dus belangrijk dat u uw bedrijf ertegen beschermt. Bevorder uw gemoedsrust door een goed aangeschreven incassobureau in te schakelen om dubieuze schulden te behandelen.

9 Weet wat u waard bent. Misschien denkt u dat dit soort van advies meer thuishoort in een relatierubriek. Maar vraagt u wel genoeg voor uw producten of diensten? Bestudeer uw prijzen, om zeker te zijn dat u gelijke tred houdt met de inflatie en met uw concurrenten. Verhoog uw waarde in de geest van uw klanten door middel van marketing en promotie. Toon andere manieren waarop klanten uw product kunnen gebruiken, of leg uit hoe het de winst van hun bedrijf of hun afnemers rechtstreeks kan bevorderen.

10 Werk slimmer. Hard werken is niet genoeg. Neem de tijd om te onderzoeken hoe u uw marketing-promotiebudget beter kunt gebruiken. Analyseer het rendement van uw activiteiten. Zijn er complementaire bedrijven of organisaties waarmee u uw marketingbudget of middelen zou kunnen bundelen?

11 Waarom geen verkoopprikkels? Zoek manieren om uw personeel of klanten te belonen wanneer ze de verkoopdoelstellingen overtreffen of nieuwe klanten aanbrengen. Interne bronnen zijn vaak de voordeligste kanalen om nieuwe business aan te trekken.

Bron: Australian Anthill

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content