Hoe goed kent u uw leveranciers?

Nu u het budget voor 2012 opmaakt, is dit misschien een goed moment om uw leveranciers eens te bekijken. Uw relatie moet sterk genoeg zijn om moeilijke tijden te overleven.

Staan de communicatielijnen open? In normale omstandigheden zou u alleen met uw leveranciers over cijfers communiceren als er zich een probleem voordoet. Maar in onzekere tijden kunt u beter jaarlijks contact opnemen. Een goede leverancier stelt zelf nieuwe opportuniteiten voor, zodat u niet de markt op hoeft.

Is hij betrouwbaar? U kunt bij gespecialiseerde agentschappen informatie inwinnen over een potentiële leverancier. Probeer ook inlichtingen te krijgen van andere klanten. Voordat u een contract tekent, kunt u voorstellen om de proef op de som te nemen. Het geleverde product moet tegemoetkomen aan de verwachting, en de service ook.

Kan hij me blijven ondersteunen als ik groei? Als uw leverancier niet investeert in technologie en innovatie, kan hij misschien niet met u mee evolueren. Zorg ervoor dat hij op de hoogte blijft van uw projecten, potentiële vraag, bestelvolume en frequentie. Als u groeit, kunt u wellicht betere tarieven bedingen.

Bron: Inc.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content