Het verschil tussen een conflict en een gevecht

09/10/12 om 16:41 - Bijgewerkt om 16:41

Bron: Trends

Een ondernemer of manager mag nog zo'n geweldig idee hebben, zonder team kom je er niet. Hoe zorg je ervoor dat de samenwerking gesmeerd loopt? 3 tips.

U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1 Betrek medewerkers bij de missie van het bedrijf

De meeste bedrijven hebben een missie opgesteld waarin ze formuleren wat het doel is van hun organisatie, maar weinig ondernemingen zetten hun werknemers ertoe aan om met die missie aan de slag te gaan. Betrek je medewerkers wanneer je aan de missie van je bedrijf sleutelt.

2 Het verschil tussen een conflict en een gevecht

Een conflict is niet hetzelfde als een gevecht. Alleen verliezers vechten. Gevechten zijn emotioneel, persoonlijk en eindigen met tranen en vaak zonder echte winnaars. Wanneer je evenwel efficiënt samenwerkt, zijn conflicten normaal en een onderdeel van hoe een bedrijf zijn doelen nastreeft en oplossingen bedenkt om winwinsituaties te creëren. Samenwerking zet je teams ertoe aan om aan een zeel te trekken en gezamenlijk de obstakels te overwinnen op weg naar het doel.

3 Teamleiders laten de informatie stromen

Communicatie is de lijm tussen leiders en teams. Echte leiders zullen deze sessies zelf in goede banen leiden om ervoor te zorgen dat de innovatie, flow en groei zo krachtig mogelijk zijn. Geef je teamleden de tijd om in alle vrijheid te praten over hun ideeën en oplossingen.

Onze partners