'Halal is een internationaal merk'

04/02/17 om 13:00 - Bijgewerkt om 14:49
Uit Trends van 02/02/17

Bij de term halal denken we bijna automatisch aan maatschappelijke discussies, zoals die over het onverdoofd slachten. Etnomarketeer Rachid Lamrabat pleit voor een andere visie op halal. "Koppel halal los van religie. Zie het als een investering in topkwaliteit voor een culturele doelgroep."

Halalvoeding, -financiën, -toerisme en zelfs -nanotechnologie: etnobusiness en etnomarketing zijn al enkele jaren aan een opmars bezig. Internationaal is het begrip verre van nieuw. Zo bestaat het halalmerk Mecca Cola al vijftien jaar en het is verkrijgbaar in 55 landen. Eén op de vier aardbewoners is moslim, en elke dag consumeren 1,7 miljard mensen halalproducten. Het Global Islamic Economy Report 2015-2016, een onderzoeksrapport van Thomas Reuters, vermeldt dat moslims in 2014 wereldwijd 1800 miljard dollar spendeerden aan voeding en ontspanning. Tegen 2020 wordt dat 2600 miljard dollar.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners